Rok 1967 - Powstanie ogrodu. Prezesem został Czesław Hernas.
Rok 2009 Zarząd Ogrodu:
- Eugeniusz Korczak – prezes ogrodu,
- Wiesław Mojsa – wiceprezes ogrodu,
- Alicja Sączek – skarbnik ogrodu,
- Kazimierz Łabiak – członek,
- Józef Dymek – członek/gospodarz.
Rok 2009 Komisja rewizyjna Ogrodu:
- Jan Matyjas – przewodniczący,
- Barbara Grzywnowicz – członek,
- Pelagia Jędrasik – członek.
Rok 2009 Zmiana powierzchni ogrodu, zmniejszenie ilości działek i Działkowców, przebudowa ulicy Armii Krajowej; zmiana wejścia do ogrodu.
Rok 2015 Zmiana składu Zarządu:
- Kazimierz Łabiak - prezes ogrodu,
- Henryk Konieczny – wiceprezes ogrodu,
- Alicja Sączek – skarbnik,
- Tomasz Wiśniewski – sekretarz,
- Józef Dymek – członek/gospodarz.
Rok 2015 Zmiana składu Komisji Rewizyjnej:
- Jan Matyjas – przewodniczący,
- Mirosława Garsztka – sekretarz,
- Barbara Grzywnowicz – członek.
Rok 2018 Zmiana składu Zarządu:
- Alicja Sączek - prezes ogrodu,
- Wiesław Nogacki – wiceprezes,
- Małgorzata Dominiak – skarbnik,
- Tomasz Wiśniewski – sekretarz,
- Józef Dymek – członek/gospodarz.
Rok 2018 Inwestycje:
- likwidacja nieczynnych słupów elektrycznych na alejkach,
- remont WC i magazynków,
- przygotowanie podłoża pod kontenery na śmieci,
- przygotowanie terenu pod przyszłą wiatę i wokół altanki,
- wymiana siatki ogrodzeniowej wzdłuż przyszłej wiaty.
Rok 2019 Zmiana składu Komisji Rewizyjnej:
- Ryszard Pleszewski – przewodniczący,
- Mirosława Garsztka – sekretarz,
- Barbara Grzywnowicz – członek.
Gospodarzem ogrodu od roku 2019 został Marian Pendziałek.
Zadania zrealizowane w 2019 roku:
- w pierwszym roku nowej kadencji Zarządu ogrodu:
wyrównanie terenu pod budowę wiaty drewnianej oraz posadzenie krzewów,
utwardzenie powierzchni i wyłożenie kostki brukowej pod wiatą drewnianą (wykonane przez firmę zewnętrzną),
postawienie i pomalowanie wiaty drewnianej wraz z zadaszeniem (wykonane przez firmę zewnętrzną),
wykupienie przez ogród altanki ,która była własnością Urzędu Miasta,
wyremont altanki przeznaczonej na biuro zarządu ogrodu,
wyczyszczenie i wywiezionie szamba (firma zewnętrzna),
wyrównanie terenu na alejkach poprzez wymianę zniszczonych płytek chodnikowych,
uporządkowanie terenu i wywiezionie niepotrzebnych i zalegających w piwnicy i altance materiałów oraz gabarytów.
Zadania zrealizowane w 2020 roku:
posadzenie dodatkowych krzewów i uporządkowanie terenu obok wiaty,
dokończenie remontu w piwnicy (wyrównano i pomalowane ściany i zrobiono nowe drzwi),
wyrównanie terenu na alejkach poprzez wymianę zniszczonych płytek chodnikowych,
spotkania z fachowcami dotyczące przygotowanie dokumentacji w związku z nowym Prawem Wodnym oraz przekwalifikowaniem działki nr 2502/150 tj. wejścia do naszego ogrodu,
zakup i zamontowanie przy wejściu do ogrodu tablicy informacyjnej,
zakup 7 kompletów biesiadnych (składane stoły i ławki),
zakup materiałów na furtkę, zamontowanie i pomalowanie,
przedstawiciele zarządu w miesiącu grudniu ubiegłego roku spotkali się z Panem Prezydentem naszego miasta w celu omówienia najważniejszych spraw oraz podziękowania za wsparcie finansowe dla naszego ogrodu.
Zadania zrealizowane w 2021 roku:
zakończenie prac związanych z pozwoleniem wodno-prawnym poprzez zamontowanie stosownych tabliczek informacyjnych wokół studni. Prowadzona została stosowna dokumentacja i sporządzono sprawozdania do Wód Polskich w Gliwicach z eksploatacji i przeglądu studni,
przygotowanie spotkania dożynkowego dla działkowców i ich rodzin,
spotkania z fachowcami w pracach związanych z zebraniem dokumentacji do remontu hydroforni,
wypompowanie i wyczyszczenie szamba,
powieszenie dodatkowych skrzynek z kwiatami i uporządkowanie terenu wokół biura zarządu i wiaty,
odnowiono stronę internetową ogrodu,
zabezpieczenie ogrodu poprzez usługę deratyzacji i dezynfekcji.
Zadania zrealizowane w 2022 roku:
wypompowano i wyczyszczono szambo zamówionym wozem ciśnieniowym,
przeprowadzono całkowity remont hydroforni własnym systemem gospodarczym,
przygotowano i zorganizowano wraz za Radą Dzielnicy Nowe Miasto imprezę dożynkową z okazji 55 rocznicy istnienia naszego ogrodu oraz pożegnanie lata dla działkowców i ich rodzin oraz mieszkańców osiedla ,
poczyniono starania i zorganizowano Mszę Świętą z okazji jubileuszu naszego ogrodu, w podziękowaniu za obfite plony i lata jego istnienia,
dokonano zabezpieczenia ogrodu poprzez usługę deratyzacji i dezynfekcji,
złożono wspólny wniosek z OZ PZD w Katowicach do ARMiRu o środki finansowe , które zostaną przeznaczone dla naszego ogrodu na zakup stosownych narzędzi i utworzenie zielonego płotu, oraz wykonanie nowego planu zagospodarowania,
uczestniczono w szkoleniach w delegaturze PZD W Rybniku dla członków zarządu i komisji rewizyjnych.
Zadania zrealizowane przez zarząd za 2023 rok
przygotowano dokumentację i odbyto spotkania odnośnie inwestycji dotyczącej toalety i pomieszczenia gospodarczego ,którą będziemy realizować w roku obecnym,
uporządkowano teren wokół biura zarządu , wiaty i kontenerów na śmieci oraz wyczyszczono szambo w ogrodzie,
przygotowano i zorganizowano imprezę dożynkową w ogrodzie dla działkowców i członków ich rodzin,
został złożony wspólny wniosek wraz z Okręgowym Zarządem PZD w Katowicach do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o środki finansowe i w ramach tej dotacji zyskaliśmy potrzebne narzędzia dla naszego ogrodu,
przeprowadzono szkolenia dla działkowców, którzy w przyszłości chcą korzystać z narzędzi pozyskanych z ARMiR-u,
uczestniczono w spotkaniach Kolegium Prezesów Ogrodów Wodzisławskich.
Zadania zrealizowane przez zarząd za kadencję 2019-2024
została uporządkowana cała dokumentacja merytoryczna i finansowa, usystematyzowano i poukładano wszystkie dokumenty dotyczące działkowców, dokumenty związane z ogrodem w odpowiednich teczkach , segregatorach zgodnie z ich wymogami i przeznaczeniem,
została przygotowana dokumentacja i uzyskano pozwolenie na wystawienie wiaty drewnianej wraz z jej podłożem, która służy działkowcom jako miejsce spotkań (Walne zebrania, dożynki i inne). Pozyskano na ten cel dotację z Urzędu Miasta Wodzisławia Śląskiego w wysokości 18.700,00, zł. , przy partycypacji finansowej działkowców w kwocie 4.300,00zł. i środków własnych w kwocie 4.100,00zł. Całkowity koszt inwestycji wyniósł ponad 27.000,00zł.,
realizacja całości inwestycji przez firmy zewnętrzne.
Do tej inwestycji członkowie zarządu doprowadzili energię elektryczną.
został utworzony mały kącik zieleni obok wiaty , posadzono krzewy i drzewka aby zagospodarować wolną przestrzeń i upiększyć wejście do ogrodu,
został odnowiony i pomalowany budynek gdzie znajdują się toalety i pomieszczenie gospodarcze,
nowa Ustawa o Prawie Wodnym obligowała zarząd do podjęcia decyzji o zalegalizowaniu studni w ogrodzie, została przygotowana dokumentacja hydrologiczna studni oraz projekt robót hydrologicznych przy współpracy geologa, hydrogeologa i geodety- osób do tego uprawnionych, czego efektem było uzyskanie pozwolenia wodno – prawnego na pobór wody ze studni w naszym ogrodzie na okres 20 lat. Uzyskanie pozwolenia wodno-prawnego było związane z niemałymi kosztami, całość dokumentacji i badań z tym związanych przekroczyła kwotę 8.500,00zł. z czego partycypacja działkowców w tym zadaniu wynosiła 6.450,00zł., różnica została pokryta z oszczędności na inwestycjach,
została wykupiona od Miasta Wodzisław Śląski i wyremontowana altanka ,która przeznaczona jest na biuro ,miejsce spotkań comiesięcznych zarządu oraz zabezpieczenie wszystkich dokumentów ogrodu w odpowiednim miejscu( wymogi RODO). Remont altanki został przeprowadzony przez działkowców systemem gospodarczym .
Przygotowano obszerną dokumentację do Starostwa Powiatowego pozwalającą nam na zmianę sposobu użytkowania altanki .
Pozyskano na ten cel środki finansowe z PZD Okręg Śląski w
Katowicach w kwocie 9.000,00zł., przy współudziale partycypacji finansowej działkowców w kwocie 8.600,00zł i partycypacji w pracach na rzecz zadania w kwocie 3.225,00zł. i zaoszczędzonych środków własnych w kwocie 5.385,00zł. Całość przedsięwzięcia zamknęło się kwotą 26.210,00zł.
Wcześniej została uporządkowana piwnica i wnętrze altanki zostały wywiezione niepotrzebne materiały i gabaryty. Piwnicę odnowiono i założono nowe drzwi. Do biura zarządu pozyskano nieodpłatnie meble w postaci szaf, dużego stołu , krzeseł, biurka i lodówki jako niezbędne wyposażenie;
zostały zlikwidowane niepotrzebne słupy betonowe energii elektrycznej na alejkach ogrodu, zagrażających bezpieczeństwu działkowców,
został wyrównany i uporządkowany teren na alejkach ogrodowych poprzez wymianę zniszczonych i popękanych płyt chodnikowych . Załatwiono bardzo dużą ilość płyt chodnikowych z odzysku ( wielkie zaangażowanie przewodniczącego komisji rewizyjnej ) daliśmy im drugie życie u nas w ogrodzie. W prace te angażowali się i pomagali prawie wszyscy działkowcy,
został wydzielony , utwardzony i ogrodzony teren gdzie składujemy pojemniki na odpady i nieczystości , zabudowano furtkę oddzielającą ten teren od reszty ogrodu ,
została przeprowadzona modernizacja hydrofornii wraz z jej doposażeniem tj pompa i większy zbiornik (500L),
Inwestycja została wykonana systemem gospodarczym przez paru działkowców i całkowity jej koszt wyniósł 24.790,00zł., z czego dotacja z PZD Okręg Śląski w Katowicach wyniosła 7.437,00zł., środki własne w kwocie 4.453,00zł.i partycypacja w zadaniu wszystkich działkowców tj.
kwota 12.900,00zł
została zlikwidowana stara tablica informacyjna wewnątrz ogrodu, która była zniszczona, a zakupiono nową większą tablicę w kwocie 920,00zł. i zainstalowano ją obok biura zarządu, gdzie umieszczamy wszelkie ważne informacje dla działkowców,
zostało zakupionych 7 kompletów biesiadnych ( tj 7 stołów i 14 ławek), które są niezbędne na Walnych zebraniach i spotkaniach dożynkowych działkowców. Koszt całości kompletów wyniósł 2.730,00zł.
Wcześniej były one pożyczane na konkretne spotkania za odpłatnością;
założono stronę internetową ogrodu, gdzie zamieszczamy wszelkie informacje na temat ogrodu, informacje o remontach , inwestycjach spotkaniach dożynkowych działkowców wraz z ich dokumentacją fotograficzną,
zostały przygotowane coroczne ( oprócz roku pandemii ) dożynki dla działkowców i członków ich rodzin, gdzie zarząd zapewniał poczęstunek i wspaniałą zabawę, integrującą wszystkich uczestniczących działkowców.
Z okazji 55-rocznicy jubileuszu naszego ogrodu zorganizowano wraz za Radą Dzielnicy Nowe Miasto imprezę dożynkową oraz pożegnanie lata dla działkowców i ich rodzin oraz mieszkańców osiedla.
Impreza ta odbyła się z końcem sierpnia a była przygotowywana od wiosny, wymagała pozyskania dodatkowych środków finansowych ,pozwoleń i innych uzgodnień z miastem i członkami Rady Dzielnicy. Jako zarząd pozyskaliśmy środki finansowe na przeprowadzenie tej jubileuszowej imprezy, na upominki, nagrody w konkursach , konsumpcję i całą oprawę artystyczną w kwocie ponad 10.000,00zł. Nasz ogród dołożył do tej imprezy około 2.000,00zł.
Z okazji jubileuszu została zorganizowana pierwszy raz w naszym ogrodzie Msza Święta w podziękowaniu za obfite plony , w której uczestniczyli działkowcy i członkowie ich rodzin,
ogród został zabezpieczony poprzez usługę deratyzacji i dezynfekcji, aby wykluczyć wszelkie wcześniej zauważone insekty w ogrodzie,
członkowie zarządu przy pomocy paru działkowców oprócz innych obowiązków wykonywali prace przy sprzątaniu toalet, myciu zanieczyszczonych kontenerów po wywozach nieczystości, sprzątali porządkując teren wokół wiaty i biura zarządu,
nasz ogród pozyskał z Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z siedzibą w Częstochowie, środki finansowe w kwocie 76.200,00zł, w ramach której otrzymaliśmy sprzęt , dostarczono nam defibrylator wraz z szafką, narzędzia takie jak – kosiarka spalinowa, kosa spalinowa, glebogryzarka , wertykulator , zamontowano zieloną ścianę na płocie oraz wykonano nowy plan zagospodarowania ogrodu;
członkowie zarządu i komisji rewizyjnej co roku uczestniczyli w spotkaniach i szkoleniach w Delegaturze Rejonowej PZD W Rybniku.
Rok 2024 Wybory do organów ROD:
Zmiana składu Zarządu:
- Alicja Sączek - prezes ogrodu,
- Wiesław Mojsa – wiceprezes ogrodu,
- Małgorzata Dominiak – skarbnik,
- Jolanta Maison – sekretarz,
- Michał Demus – członek
Zmiana składu Komisji Rewizyjnej:
- Ryszard Pleszewski – przewodniczący,
- Mirosława Garsztka – sekretarz,
- Michał Szindler – członek.
Marian Pendziałek – gospodarz.